4 hlavní důvody, proč neodkládat implementaci CRM systému

Pro firmy, které zakázky řeší formou projektů a samozřejmě i pro společnosti obchodující se svými zákazníky opakovaně je CRM systém „must have“. Přesto mnoho potenciálních uživatelů s pořízením komplexního softwarového řešení váhá. Jste na tom podobně a odkládáte implementaci „cé er emka“ především proto, že vám stále není jasný jeho reálný přínos? Hlavní výhody jsme shrnuli do čtyř bodů.

1) Budete blíž svým zákazníkům

Primárním účelem CRM systému je shromažďování informací a dat o klientech. V databázi se průběžně ukládá komunikace, detaily o zakázkách a další důležitá fakta (např. preference určité cenové hladiny produktů, využívání zákaznické linky…), na základě kterých si vytvoříte přesný obraz o potřebách daného klienta. Pro zkušeného obchodního zástupce mají tyto informace cenu zlata a dokáže je zužitkovat při budoucí komunikaci – například formou cross-sellingu, up-sellingu a dalších forem prodeje.

2) Získáte silný marketingový nástroj

CRM systém není pouze obsáhlou databází klientských informací. Disponuje množstvím užitečných funkcí, mezi kterými obvykle nechybí ani tvorba marketingové kampaně – například formou hromadného e-mailingu. Uživatel může odfiltrovat cílovou skupinu, pro kterou je určitá služba či produkt určen a oslovit pouze zákazníky, u nichž je velký potenciál úspěšně uzavřeného obchodu.

3) Analyzujete data a naplánujete další kroky

Díky CRM systému získáte absolutní přehled o firmě z pohledu čísel. Podrobné analýzy jednotlivých oblastí vám umožní snadno změnit či upravit strategii a pružně reagovat na potřeby trhu. Nedílnou součástí sofistikované aplikace je funkce pro reporting.

4) Budete mít firmu s sebou i mimo kancelář

Pohybujete se často v terénu nebo jen trávíte čas na příjemnějších místech, než je kancelář? Mobilní CRM vám zprostředkuje kontakt s ostatními členy týmu bez ohledu na zeměpisnou šířku. Neztratíte přehled o aktuálním dění a budete se moct aktivně angažovat i z opačné strany světa.