Logistika je velmi široký pojem a stejně široká je i nabídka podnikových informačních systémů určených pro společnosti, které se zabývají poskytováním služeb v této oblasti. Jisté je, že bez vhodně zvoleného softwaru nelze optimalizovat související procesy. A naopak – implementace dobrého ERP ušetří firmě spoustu peněz, zefektivní a automatizuje opakované činnosti a v neposlední řadě usnadní práci zaměstnancům. Samozřejmostí by měla být možnost synchronizace důležitých informací s dalšími specializovanými aplikacemi.
Čím se vyznačuje „dobré“ ERP?
Zlaté pravidlo zní: “Podnikový informační systém vybírejte tak, aby svou funkcionalitou odpovídal specifickým potřebám firmy.“ V praxi to znamená, že zatímco někomu stačí pokročilý účetní systém s několika dalšími moduly nezbytnými pro řešení logistiky a dopravy, větší firma potřebuje komplexnější ekonomický software.
Podstatné je, aby se podnikový informační systém přizpůsobil zavedeným procesům. Respektive je zefektivnil a nikoliv zkomplikoval.
Neméně důležité jsou doba realizace a čas potřebný k implementaci. V případě některých robustních systémů trvá zavedení příliš dlouho, což může firmě uškodit a zbytečně ji připravit o značnou část zisku.
A konečně uživatelské rozhraní. Mělo by být přívětivé a přehledné. Uživatelé by neměli ztrácet čas rutinními činnostmi. Kvalitní ERP bere ohledy i na méně zkušené pracovníky a „nehází jim klacky pod nohy“.
RIS má vše, co potřebujete
Hodil by se vám konkrétní příklad podnikového informačního systému, který řeší oblast logistiky? Dobrou volbou je český software RIS.