Baví vás sociální sítě a máte velké množství sledujících, ale nedaří se vám monetizace vašich kanálů? Připravili jsme pro vás několik jednoduchých rad a tipů, které vám mohou pomoci získat potřebné know-how pro realizaci chtěných příjmů.
Placené spolupráce s propagací produktů
Nejčastějším způsobem výdělků na sociálních sítích jsou propagace produktů externích firem. Ty věnují influencerům a kanálům s velkým počtem fanoušků vybrané produkty a nabídnout jim finanční plnění odměnou za představení jejich produktů fanouškům vybraných stránek. Velkou výhodou tohoto způsobu výdělku je samozřejmě možnost selektovat propagované produkty a také poměrně vysoká výše odměn, kterou firmy obvykle platí.
Vložené reklamy a odměny od provozovatelů
Dalším zdrojem příjmu je pro jedince působících na sociálních sítích obvykle monetizace přímo delegovaná daným médiem. Sociální sítě totiž vkládají do příspěvků svých uživatelů reklamy a některé z nich platí svým tvůrcům podíly za zisky z těchto reklam. S tímto modelem se můžete setkat například na platformě YouTube.
Správa sociálních sítí jiným subjektům
Jste zdatní v budování fanouškovské základny, ale nechcete na sociálních sítích propagovat sebe osobně? Můžete nabídnout firmám možnost správy jejich účtů. Za administraci sociálních sítí si schopní jedinci účtují částky, které se mohou rovnat i příjmům z plného pracovního úvazku, takže je to jistě zajímavá příležitost pro všechny zájemce o práci v tomto oboru.
PPC reklamy a další kampaně
Pokud jsou vaše znalosti ještě o krok dále, můžete se pustit i do samotné tvorby reklam na sociálních sítích. Pro třetí strany můžete zprostředkovávat ziskové kampaně a odměnou vám bude buď provize nebo fixní plat stejně jako v případě správy stránek.