Pokud pracujete v marketingu či ve světě reklamy, víte, jak důležité je správné cílení. Každá firma si musí uvědomit, jaká je její cílová skupina. Žádná společnost se nikdy nezavděčí všem, proto je nutné cílit na ty, pro které je sortiment určen. Pokud mluvíme o správném cílení, mluvíme o zacílení na tu skupinu obyvatel, která je vašimi cílovými zákazníky. Pokud jste prodejcem dámského spodního prádla, cílit budete na ženy a muže vynecháte.
Správné cílení je důležité při sestavování prakticky každé marketingové kampaně. A jedná se o něco velice důležitého i v případě, že chcete v rámci své marketingové strategie sázet především na notifikace.
Rozesílejte notifikace jenom správným odběratelům
Notifikace nejsou ve světě marketingu nic neznámého. Mluvíme o krátkých oznámeních, které většinou upozorňují na zbylé zboží v košíku nebo třeba na akční nabídky či informují o stavu vaší objednávky.
Pokud notifikace aktivně používáte, musíte se vyvarovat především jejich příliš častému rozesílání. To je jedna z nejčastějších chyb, která nakonec vede ke zrušení odběru notifikací, a tedy i ke ztrátě esa ve vašem rukávu. Nad notifikacemi však musíte přemýšlet nejen proto, abyste nepřiměli klienta zrušit odběr novinek, ale především proto, abyste s nimi zacílili skutečně na toho, na koho zacílit chcete a o kom bychom mohli zanedlouho skutečně mluvit jako o našem zákazníkovi.
Před odesláním si položte několik otázek
Abyste si byli jistí tím, že notifikace odesíláte skutečně správnému člověku, je třeba si před odesláním položit rovnou několik otázek. Jednou z otázek je, jestli daná zpráva něco opravdu přinese uživatelům (alespoň některým). Pokud pojednává o pánských košilích, oslovujete jí opravdu toho, kdo se o pánské košile zajímá? Jestli mluví zpráva o novinkách mezi šaty, oslovujete tím skutečně jenom ženy?