Když rozjíždíte své vlastní podnikání, nikdo vám nikdy přesně neřekne, čemu budete muset čelit nebo jaké klacky pod nohy vám budou vkládány. Prostě jen doufáte, že jednotlivé situace ustojíte. Protože vám zkrátka nic jiného nebude zbývat. Na současné době je však pozitivní jedno – že můžeme sdílet. Online, ale také off-line. Své zkušenosti, know-how, a to i s vedením firem. Stačí, když jsme otevření přijímání zkušeností od úspěšnějších, případně získáváme hodnocení z ostatních stran.
Kde sbírat zpětné vazby nebo zkušenosti ostatních?
Nabízí se otázka, kde můžete čerpat inspiraci, případně kde sbírat zkušenosti ostatních. Zdrojů je v současné době víc než dost. Zatímco někdo čerpá z networkingových setkání, jiný pročítá reference na internetu, ze kterých si dokáže vzít taktéž prospěšnou zpětnou vazbu. Zejména, pokud hodnocení pochází od zaměstnanců a on se snaží ve svém podniku nastavit správné vnitřní předpisy.
Abyste získávali komplexní pohled na podnikání a také na různé problémy a jejich řešení, vyplatí se kombinovat obojí zmíněné. Hodnocení firem pomáhá formovat vás po stránce lidské a přístupové (ať už ke svým pracovníkům, tak ke svým klientům), na druhou stranu networkingová setkávání vám pomáhají budovat síť kontaktů, o které to nakonec stejně je především). Jak říká Robert Kiyosaki: „Bohatý je ten, kdo buduje síť kontaktů, ne ten, kdo ustavičně hledá práci.”
Zatímco někdy si můžete pročítat různé stránky, jindy se můžete přidat do skupin na sociálních sítích, kde se budete moct i anonymně na něco zeptat a udělat si tím takovou menší rešerši.
Zapisujte si vše, co zjistíte
Ať už se pustíte do získávání zpětné vazby nebo zkušeností, mějte u sebe blok s tužkou. Domnívat se, že si všechno zapamatujete je mylné. Náš mozek během dne přijímá tolik vjemů a faktorů, které jsme nebyli schopní před několika tisícovkami let pojmout ani za rok. Tím, že si vše důležité budete zapisovat, uvolníte navíc mozkovou kapacitu.